DragonBones כלי ליצירת אנימציות שלד

tools

(Itzik Arzoni) #1

רק עכשיו נתקלתי בכלי הזה. זה כלי שקיים כבר הרבה זמן. במקור, כך מסתבר, הוא היה בכלל עבור פלאש. איך לא הכרתי אותו?!

http://www.effecthub.com/item/300?tool=101&prev=301&next=218

“עצמות הדרקון” זה כלי קוד פתוח ליצירת אנימציות שלד מורכבות. אנימציות מהסוג שבו יש טקסטורה של גוף, טקסטורה של כל איבר ומידע שמקשר בין הגוף לאיברים.
מגדירים את סגנון האנימציה בעורך זעיר שיש להם, ומייצאים לקובץ אקסמל וPNG או SWF. הם תומכים גם בייבוא של מידע מתוכנה גדולה יותר בשם Spine שעוזרת לערוך אנימציות מהסוג הזה.

שווה לבדוק את כל האפשרויות שיש לפרוייקט הקוד פתוח הזה.
אה, וכמובן, לא הייתי מציין אותו פה אם לא היו עושים לו תרגום גם להקס.
בעצם, זה הכוח של הקס! 10 שנים של פיתוח פלאש לא ירדו לטמיון, כי כמעט כל פרוייקט פלאש אפשר להמיר עכשיו להקס. אבל זה כבר בפעם אחרת…

http://dragonbones.effecthub.com/features.html


(מיכאל שלמה) #2

כלי מגניב… אני זוכר שפעם ב-Flash cs4 היה כלי כזה אבל אני לא זוכר אם הוא נחל הצלחה או לא…

למעשה, יש אפילו ספריית הקס שעושה את זה באופן אוטמאטי, לא מושלם אבל מקסימום ממירים ומתקנים מה שדרוש תיקון…


(maorbar) #3

השתמשתי בכלי הזה ליצירת האנימציות של הדמות הראשית במשחק שעשינו ליס, עבור הסדרה נויורק.
למרות שזה מסורבל מעט, מדובר בכלי לא פחות מגאוני. עם קצת זמן לימוד ניתן לבצע בו דברים שאני לא מכיר דרך אחרת לבצע (כמו שליטה על ה-FPS של האנימציה כולה או של מפרקים מסוימים בה).
תוכלו לראות את המשחק כאן: http://games.nana10.co.il/Article/?ArticleID=994708
או להוריד לאייפון\אנדרואיד מהחנויות.