משחקים שנעשו בהקס, ב48 שעות


(Itzik Arzoni) #1

לקראת סוף אפריל התרחשה תחרות עולמית לפיתוח משחקים ב48 שעות. מי שמכיר את GlobalGameJam שמתרחש בכל העולם, ומתארח גם בארץ פעם בשנה, או שהשתתף בהאקתון מסוג מסויים, יכיר את הפורמט. נפגשים אנשים וקבוצות מכל העולם, ומתחרים להנאתם בפיתוח משחקים ב48 שעות (סופ"ש).

לתחרות זו קוראים Ludum Dare, והיא ותיקה יותר מGGJ. השוני הוא, שהמשחקים נעשים מהבית, ולא נפגשים במקום מסויים, אבל הכללים זהים - מקבלים נושא מסויים שנחשף בתחילת התחרות, וצריכים לסיים משחק, עם גרפיקה, מוזיקה, תכנות והכל ב48 שעות. חוויה מדהימה, לדעתי.

בלודום דר האחרון, ה"נושא" היה שימוש בכלי נשק לא קונבנציונאלים.
הנה סיכום של כל המשחקים שנעשו בהקס, בפירוק לקטגוריות. נעשו המון משחקים, שווה לראות!

והנה אחד המשחקים האהובים עלי. :smiley:


(מיכאל שלמה) #2

האמת שעקבתי אחרי זה וזה אכן נשמע לי ממש מגניב! אני רוצה להשתתף בזה מתישהו :slight_smile: אבל כשיהיה לי יותר ניסיון…
בכל מקרה, מסקרן אותי האם ואיזה יתרונות/חסרונות יש להקס במקרים כאלה של מקסימום פיתוח במינימום זמן…

נ.ב: שוטטתי מעט ב-deepnight וראיתי את הדבר המדהים הבא:

אני רק מדמיין כמה זמן פיתוח הייתי חוסך אם הייתי יכול היום לעבוד בצורה הזו במקום בדרך שאני עובד בה כיום…


(Itzik Arzoni) #3

הקישור ששמת הוא לצבעים של העורך. יש לFlashDevelop אפשרות לשנות את כל צבעי הממשק.

בקשר לשאלה שלך, האמת, זה הכל תלוי במיומנות של המתכנת. :sunglasses:
אבל למען האמת, להקס כשלעצמה יש כוח כשפה, אבל היא מאוד כללית. מה שכן, על גבי הקס יש כמות אדירה של ספריות, וערכות פיתוח ומערכות מחלקות למשחקים, מכל תחום פיתוח שהוא, מה שהופך אותה לכלי עבודה אדיר, במידה ואתה בוחר את הערכת פיתוח הנכונה.

לדגמא (וזו באמת רק אחת הדוגמאות, מיני רבות): על גבי הקס, יש את הערכת פיתוח (SDK, יש לזה תרגום טוב יותר?) של OpenFl, שכפלאשיסט, אתה תרגיש ממש בבית להשתמש בהקס. אבל אז אתה נמצא באותה נקודה של מתכנת פלאש (שזה לא רע, מתכנת פלאש זה הכי טוב שיש). על גבי OpenFl ישנה את המערכת HaxeFlixel, שזו מערכת לפיתוח משחקי פלטפורמה ומשחקים מבוססי אריחים, ממש מצליחה וממש טובה, שהתחילה את דרכה מזמן, בפלאש, והיא תמיד עוברת שיפורים ותוספות, ועברה להקס.

אם פלאש זה לא הכיוון שלך, אתה יכול לבחור ב SnowKit, שזו גם כן מערכת מחלקות לפיתוח משחקים, אבל לא רק. זה כתוב בהקס, אבל הסגנון שונה לגמרי מ OpenFl.
אתה יכול לנסות את Hugs, שמאפשרת לך לתכנת בהקס עבור יוניטי. ככה אתה תופס שני ציפורים במכה.
יש עוד המון ספריות, קשה לכתוב אותן כאן. בחירה נכונה של הכלי הנכון, יכולה להאיץ את התהליך בטירוף. הקס כשלעצמה, עוזרת מאוד כשפת תכנות, להמנע מהמון תקלות, ולתכנת הרבה יותר ביעילות אבל זה כבר נושא אחר לגמרי.


(מיכאל שלמה) #4

אני לא מדבר על הצבעים! אני מדבר על הפריסה של שלושה מסכים בגודל גדול יחסית, כנראה פלאגין כל שהוא, אבל כשמתכנתים ל-WEB ויש לך php, css, html זה יכול להיות חתיכת שדרוג!!


(Itzik Arzoni) #5

מה פלאגאין? פשוט תגרור את הטאב… :wink:


(מיכאל שלמה) #6

אחחחח אין עלFlashDevelop. איך לא הכרתי את זה עד היום 0_0, טוב כנראה כי לא התעסקתי עם שפות מעצבנות :slight_smile:


(מיכאל שלמה) #7

משחק שנבנה בhaxe זכה במקום ה3!
חחח כן… כתבתי מהפלאפון ושכחתי לשים לינק…
הנה הרשימה המלאה


(Itzik Arzoni) #8

יא מצחיק, איזה משחק? תן לינק!


(מיכאל שלמה) #9

מסתבר שטעיתי… כל שלושת המשחקים הראשונים נעשו בהקס!!! זה רק מראה איפה הכח נמצא!
לרשימה המלאה