###פרוייקט משחק בחודש? מה זה?
כדי לא להשחק מהעבודה במשרה מלאה, וכל עוד יש לי טיפ טיפה זמן, אני רוצה לעשות פרוייקט שבו אני מייצר משחק פעם בחודש. זה אמור להיות משחק פשוט יחסית שלא ייקח הרבה זמן.
הייתי רוצה שזה יהיה פרוייקט קהילתי אז כל מי שרוצה להתערב, לשאול, לתרום, או לעשות יחד איתי - מוזמן!
###המשחק
טוב, אני אמנם עובד במשרה מלאה, ויש לי מעט מאוד זמן כשאני חוזר הביתה, אבל אני לא רוצה שהעבודה היומיומית שלי תמסך על כל מה שאני עושה, מבחינה מקצועית.
אז ההתלהבות של חברתי לגלות שבהקס (ובפלאש, כמובן) אפשר לעשות משחקי פלטפורמה, ריגשה אותי, וזה נראה לי ראוי שהמשחק הראשון שאעשה יהיה משחק פלטפורמה.
הז’אנר של משחקי הפלטפורה הוא עצום, יש לו וריאציות נראה לי יותר מכל ז’אנר אחר. וזה גם מעניין. המשחק שייתן לי השראה, לפחות מבחינת התנועתיות והמשחקיות שלו, הוא משחק די ישן, אבל למעשה מהנה מאוד, שנקרא “צ’רלי הברווז”. משחק דוס ישן שעבר המרה לפלאש. אפשר לשחק בו כאן:
http://www.wieringsoftware.nl/flash/charlie/
###השלבים ליצירת המשחק הם:
- לבחור את הטכנולוגיה (לא תמיד זה נכון בשלב הזה, אבל הפעם זה מתאים)
- ליצור סכימה של מסכים של המשחק
- לאפיין כל מסך
- לאפיין את המשחקיות ואת האלמנטים במשחק
- ליצור גרסא ראשונה של הגרפיקה
- לתכנן את הפיתוח והארכיטקטורה
- להתחיל לפתח
###הטכנולוגיה שבחרתי היא כמובן הקס
אבל להקס יש כ כך הרבה אפשרויות.
עבור דו מימד יש את haxePunk ו haxeFliexl ופשוט OpenFl ומנגד גם Snowkit ו Flambel
אני בוחר לעשות זאת באמצעות HaxeFlixel . מעולם לא עבדתי איתה, וזו הזדמנות מעולה ללמוד.
בפוסטים הבאים אני אמשיך לכתוב את ההתקדמות שלי.