פרוייקט משחק בחודש #1: רעיון

###פרוייקט משחק בחודש? מה זה?
כדי לא להשחק מהעבודה במשרה מלאה, וכל עוד יש לי טיפ טיפה זמן, אני רוצה לעשות פרוייקט שבו אני מייצר משחק פעם בחודש. זה אמור להיות משחק פשוט יחסית שלא ייקח הרבה זמן.
הייתי רוצה שזה יהיה פרוייקט קהילתי אז כל מי שרוצה להתערב, לשאול, לתרום, או לעשות יחד איתי - מוזמן!

###המשחק
טוב, אני אמנם עובד במשרה מלאה, ויש לי מעט מאוד זמן כשאני חוזר הביתה, אבל אני לא רוצה שהעבודה היומיומית שלי תמסך על כל מה שאני עושה, מבחינה מקצועית.
אז ההתלהבות של חברתי לגלות שבהקס (ובפלאש, כמובן) אפשר לעשות משחקי פלטפורמה, ריגשה אותי, וזה נראה לי ראוי שהמשחק הראשון שאעשה יהיה משחק פלטפורמה.

הז’אנר של משחקי הפלטפורה הוא עצום, יש לו וריאציות נראה לי יותר מכל ז’אנר אחר. וזה גם מעניין. המשחק שייתן לי השראה, לפחות מבחינת התנועתיות והמשחקיות שלו, הוא משחק די ישן, אבל למעשה מהנה מאוד, שנקרא “צ’רלי הברווז”. משחק דוס ישן שעבר המרה לפלאש. אפשר לשחק בו כאן:

http://www.wieringsoftware.nl/flash/charlie/

###השלבים ליצירת המשחק הם:

  • לבחור את הטכנולוגיה (לא תמיד זה נכון בשלב הזה, אבל הפעם זה מתאים)
  • ליצור סכימה של מסכים של המשחק
  • לאפיין כל מסך
  • לאפיין את המשחקיות ואת האלמנטים במשחק
  • ליצור גרסא ראשונה של הגרפיקה
  • לתכנן את הפיתוח והארכיטקטורה
  • להתחיל לפתח

###הטכנולוגיה שבחרתי היא כמובן הקס
אבל להקס יש כ כך הרבה אפשרויות.
עבור דו מימד יש את haxePunk ו haxeFliexl ופשוט OpenFl ומנגד גם Snowkit ו Flambel

אני בוחר לעשות זאת באמצעות HaxeFlixel . מעולם לא עבדתי איתה, וזו הזדמנות מעולה ללמוד.
בפוסטים הבאים אני אמשיך לכתוב את ההתקדמות שלי.

ואוו פרוייקט אדיר!!!
אני מצטרף! :smile:

  1. איך ננהל/נחלק את המשימות? כמו כן, צריך למצוא איזשהיא שיטת עבודה מסודרת.
  2. הפירוט לשלבים ממש מקצועי, אבל למה עצרת בתהליך הפיתוח? (להתחיל לפתח - ככה בשורה אחת אתה פוטר חלק כ"כ חשוב בתהליך הפיתוח?)
  3. גם אני אף פעם לא עבדתי עם HaxeFlixel. למה בחרת דווקא ב-Framework הזה?
  4. הייתי שמח אם לא נעשה רק משחקים (למרות שזה תמידד כיף להכין משחק) אלא נכין פרוייקטים במגוון נושאים.
  5. את הפרוייקטים נוכל לאחסן בחשבון Github.

בקשר למשחק הנוכחי, משחק מגניב, כאילו גירסא של מריו(או שמריו גירסא של זה… תלוי מי בא קודם :smile:), בכל מקרה הייתי רוצה שנעשה איזשהוא טוויסט למשחק, אולי נשקים או כוחות על, אפשרות לקפוץ על עננים ועוד כל מיני דברים כאלה.

מיכאל! ברור שמריו בא קודם! :open_mouth:
מריו זה משחק של נינטנדו מ1986. המשחק צ’רלי הוא מ1996 ובמקור נוצר לדוס.

לגבי שאר השאלות שלך:

  1. אנחנו לא בחברה בת 1000 עובדים, לא צריך שיהיו בשלב הראשון תילי תילים של פרוצדורות לחלוקת משימות וניהול פרויקט. את זה יש לי בעבודה. אני חושב שרשימת משימות פשוטה, כזו שאפשר לעשות עליה וי כשהמשימה מסתיימת, תעשה את העבודה.
  2. לפני שנתחיל את הפיתוח עצמו, נחליט ביחד ונכתוב כיצד נעשה זאת. ואז באמת נפרט בעניין הפיתוח.
  3. קראתי עליו הרבה וראיתי הרבה דוגמאות. הוא נראה לי אידאלי למשחקי פלטפורמה. חוץ מזה אולי המשחק הבא יהיה בפריימורק אחר.
  4. אתה מוזמן להציע כל פרויקט. תאמין לי, שתקבל את ברכתי המלאה ואני אף אשתתף! :slight_smile:
  5. נהדר. אתה רוצה לכתוב הכירות עם גיטהאב?

שמור את כל הרעיונות שלך, אנחנו נעשה סיעור מוחות כשיהיה צורך. :wink:

אוקי,
לגבי 5 הלוואי והייתי יכול, אני עדיין לא מבין בזה מספיק טוב, אוכל מזה הרבה חר* בעבודה … :frowning:
בכל מקרה, אני חושב שאנחנו יכולים לצאת לדרך! :smiley:

אוקי, לקח לי קצת זמן, אבל הנה החלק השני:

סכימת מסכים.

את סכימת המסכים שירבטתי בכלי המצגות של גוגל דרייב. מאוד נוח ומומלץ להשתמש בכלים שלהם לשמירה על מסמכים, שיתוף עם חברים ושרבוט. יש להם תוספים שאפשר להוסיף לדרייב, וליצור מסמכים של תמונות, וידאו, צליל, ניהול משימות, מפות מוח ועוד…

בכל מקרה, את המצגת של כלי המסכים ניתן לאות בלינק הזה. זוהי סכימה בסיסית ביותר, שלא “מתפרעת” במיוחד עם סוגי המסכים. המינימום ביותר הנדרש למשחק:

  • מסך התחלה המכיל כפתור “התחל את המשחק”.
  • מסך הוראות המכיל קצת גרפיקה והוראות להבנת המשחק.
  • מסך המשחק עצמו, כמובן, עם אלמנטים המציגים סטטיסטיקה של התקדמות השחקן ועוד מידע (באיזה “עולם” הוא נמצא, כמה כוכבים הוא אסף, כמה חיים נשארו לו וכו’).
  • מסך הסיכום כשהוא מת.

במידה ויש כמה שלבים, אז יש גם מסך סיכום במעבר שלב, ואולי מסך התקדמות בין השלבים, ואולי מסך אפשרויות לגרפיקה וציליל, מסך עבור קרדיטים, מסך לשמירה של התקדמות המשחק, מסך של עשרת הגדולים ומסך טעינה.
הכל לפי הצורך, אך מכיוון שזו בכל זאת ההתחלה, אז בחרתי להתחיל מהפשוט ביותר.

קונספט חזותי

עכשיו זה גם הזמן לחשוב על הקונספט החזותי של המשחק. אני לא מעצב, וזה עומד לעוכרי. כי כמעצב, זה היה השלב הראשון עליו הייתי צריך לחשוב. וזה מובן. משחק מתחיל מהחזון, לאו דווקא מהטכנולוגיה. הפעם החזון הוא (פחות או יותר) הטכנולוגיה.
אז זה נשאר נושא פתוח, לפחות עד שאני אגיע לשלבים מאוחרים יותר בהם כבר לא תהיה לי ברירה אלא להשתמש בעיצוב ולחשוב על הקונספט העיצובי. אם יש מעצבים בקהל, או סתם אנשי רוח עם רעיונות, אני אשמח לכל הערה, הארה, כיוון או עזרה בנושא. אחרי הכל זה פרוייקט קהילתי.

עולם המשחק

אזהרה: הפסקא הבאה בעיקר מכילה רצף מחשבות, כי בעצמי לא הגעתי לידי גיבוש של קונספט… :sweat_smile:

אבל בכל זאת, יש לי כמה רעיונות לגבי עולם המשחק. מכיוון שהוא מבוסס על אהדתה הרבה של חברה שלי למשחק “צ’רלי הברווז” אשר בתורו מבוסס על “האחים סופר פריו”, זה נותן לי כיוון כלשהו. בעיקר לגבי התנועה והמשחקיות. התנועה תהיה חלקה אך מוגבלת. אוייבים יזוזו לאט ויתקרבו. יהיה צריך לקפוץ להם על הראש.

הי, אבל תוך כדי שאני חושב על רעיון למשחק, אני שואל את עצמי, למה שהרעיון לא יהיה בדיוק זה: ציורים פשוטים של כלי המצגת, אפילו בדיוק כפי שמצויירים בגוגל דוקס. זה יכול להיות מעניין. אני הכל אופן לא ראיתי עוד משחק כזה, אז לפחות זה יהיה מקורי…

טוב, זהו לעת עתה. השלב הבא, יהיה אפייון של המשחקיות וכל אלמנט בנפרד. וגם הצגת החומרים הגרפים. (כן, אני יודע, עשיתי לעצמי “הנחה”. אבל הי, אם יש מעצב שרוצה לשתף פעולה וליצור משהו מרשים יותר, זה יהיה נהדר!)

אחלה פירסומת לגוגל דרייב :smile:

אני חושב שכדאי לעשות כמו שיש בהרבה משחקים אייקון בצד עם “השתק”.

מה הכוונה?

אני חושב שפה בהחלט אפשר להכניס איזשהוא טוויסט, ובלי קשר, אני חושב שצריך לחשוב על איזשהוא טוויסט נחמד למשחק, לא בא לי להכין משחק שמעתיק מסופר מריו, אין בעיה שרוב העיקרון יהיה בנוי על סופר מריו אבל צריך טוויסט… אולי שהתקרה היא גם רצפה - כלומר שבלחיצה על מקש הדמות תתחיל ללכת הפוך על התקרה ואז זה בעצם מקשה יותר לשלוט בדמות.

אני חושב שבהחלט אפשר להתחליל עם צורות פשוטות (עיגולים ומלבנים) ובסוף הפיתוח לשים תמונות יותר מושקעות… רק צריך לחשוב גם על האנימציה של ההליכה וכו’.

מה שעשית הוא מצויין! אני ממתין לשלב הבא! :stuck_out_tongue:

ואו, מיכאל, תודה על החיזוק!
תשמע, ברור שזה רק תהליך ראשוני של חשיבה. אני חושב שנכון שקפיצה על הראש זה “בנאלי” אבל אתה יודע מה, אולי כל דבר אחר זה בנאלי לא פחות. תראה את המשחק הזה לדוגמא: Spelunky Sd שפותח בהקס. הוא מתחיל פשוט ומגניב, אבל מהר אתה מגלה שיש לו כל כך הרבה אופציות להפעיל את השחקן שזה כבר מייאש.
אם יש לך רעיון טוב להוסיף, אני אשמח לשמוע. :slight_smile:

הכוונה היא לתנועה שאינה מורכבת מידי. אתה הולך בהירות מוגבלת כלשהי, קופץ, יכול ללחוץ על מקש כדי לרוץ, ומקש אחר כדי לקפוץ.

כל זה יתבהר יותר תוך כדי עבודה. השלב הבא הוא להכין את החומרים הגרפים.

ברור שהרבה דברים בנאלים… ואפשר לומר שהכל כבר נעשה… אני פשוט רוצה שזה לא יהיה משחק סופר מריו רגיל… אלא נעשה בו טוויסט שאין במריו או בצ’רלי הברווז ><

נהדר. מה אתה מציע להוסיף לתנועה?

אתה מתכוון טוויסט? אמ… כפי שציינתי מקודם, ההליכה ההפוכה יכולה להיות נחמדה… זה גם מוסיף קושי.